Membres de l’equip EDO-UdL publiquen un estudi sobre competències digitals d’estudiants universitaris

Membres de l’equip EDO-UdL publiquen un estudi sobre competències digitals d’estudiants universitaris

Els investigadors de l’equip de recerca EDO-UdL Isabel del Arco i Òscar Flores-Alarcia, juntament amb Jorge Balladares (Universitat Andina Simón Bolívar d’Equador) i Gina Quintero (Universitat de Tolima, Colòmbia), han publicat un nou article que analitza les competències digitals autopercebudes dels estudiants de graus d’educació de set universitats d’Espanya i Amèrica Llatina. L’estudi, emmarcat en l’Educació 4.0, avalua cinc àrees clau del marc DigComp: gestió de la informació, comunicació, creació de continguts, seguretat digital i resolució de problemes. Els resultats mostren que els estudiants se senten més competents en comunicació, cerca i gestió de dades, però presenten debilitats en la creació de continguts digitals, programació, resolució de problemes tècnics i gestió de seguretat i drets d’autor. Tot i que es van detectar diferències significatives per gènere i edat, aquestes tenen un efecte reduït. L’estudi subratlla la necessitat de reforçar els programes formatius universitaris per millorar les competències digitals dels futurs docents, especialment en àrees poc desenvolupades, i destaca la importància d’integrar una alfabetització digital completa en els currículums educatius.

About the author

Aleix Olondriz administrator

Translate »