EDO-UdL participa al XIV CIOIE

Varis companys i companyes de l’equip han participat en el XIV CIOIE.

Anabel Ramos va presentar la comunicació que tenia per títol: “Investigación cualitativa respecto la importancia del diseño de una propuesta para el desarrollo de un proyecto pedagógico sobre la finitud humana en centros de Educación Primaria” i que és una primera aproximació dels resultats de la Tesis Doctoral que està desenvolupant i que te per títol: “Pedagogia de la mort. Estudi de cas sobre les percepcions i necessitats formatives que té el professorat d’escoles i els aprenents de mestre pel que fa a la Pedagogia preventiva sobre la Mort.”

cioie_anabel

El dia 26  es va presentar el simposi “Las escuelas como organizaciones saludables en red“, la coordinadora del qual fou la Dra. Isabel del Arco Bravo. Aquest simposi va donar a conèixer els treballs desenvolupats en la línia de recerca de l’equip sobre organitzacions saludables i que te com a fita inicial la creació de la Càtedra de Desenvolupament d’Organitzacions i Territoris Saludables.

cioie-simposi

En aquest simposi s’ha presentat:

• La red WieNGS de escuelas saludables de la ciudad de Viena y las políticas de colaboración y compromiso.
  • Herramienta de Auto-Diagnóstico de Escuelas Saludables (HADES).
  • Actuaciones en el territorio para promocionar estilos de vida saludable: programa NEREU-Escolar.

Aquestes tres experiències han estat el fruit de la col.laboració dels membres EDO-UdL amb professorat de l’àmbit de salut de la UdL, la Dra. M. Luisa Guitartd, el Dr. Carles Casanova, la Sra. Gemma Espigares  i el professorat de la Universitat de Viena com  la Dra. Anna de  San Pedro. També han col·laborat els responsables del programa Nereu a Lleida, com el Sr. Iván Castro.