El projecte ALMIA rep la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, com a premi col·lectiu

El Projecte “ALMIA: Model de formació en comunicació científica en el Grau en Enginyeria i de l’Energia i Sostenibilitat. Construint ponts entre la ciència i la societat” ha guanyat la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, en la modalitat de premi col·lectiu.Aquest projecte ha estat desenvolupat per l’equip multidisciplinar:

Equip Escola Politècnica Superior-UdL:

• Dra Luisa F. Cabeza: IP del projecte ALMIA
  • Dr Eduard Gregori
  • Álvaro de Gracia
  • Gabriel Zsembinszki

Equip Facultat d’Educació Psicologia i Treball Social-UdL, Membres de l’Equip de recerca EDO-UdL:

• Dra Isabel del Arco
  • Dra Anabel Ramos

Aquest projecte té com a objectiu potenciar les competències de comunicació científica dels estudiants del Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat de la UdL. La comunicació científica la trobem en àmbits tan diversos com l’educació formal i la no formal, en les activitats de divulgació, en els congressos científics o en les revistes i llibres científics. La importància de la comunicació científica és evident en el seu paper de transmissora i socialitzadora del coneixement científic i tecnològic, i generadora d’opinions.

Aquest premi forma part del projecte ALMIA, el qual s’està desenvolupant des de fa 3 anys. ALMIA  cerca convertir el municipi d’Almatret de la comarca del Segrià (Lleida), en un referent en quant a l’ús i gestió d’energies renovables aplicades a la totalitat d’un municipi, entre d’altres mesures a través de l’estalvi energètic dels edificis municipals així com la inversió municipal en fonts d’energia renovable. ALMIA representa un pas endavant en la Investigació, Desenvolupament i Aplicació de noves tècniques energètiques que ens portin a un Consum Zero de recursos finits poc respectables amb el medi ambient.

El projecte ALMIA està format per:

Professorat d’Universitat:

• Luisa F. Cabeza (IP)
  • Isabel del Arco
  • Eduard Gregorio
  • Álvaro de Gracia
  • Gabriel Zsembinszki
  • Anabel Ramos

Professorat d’Educació Infantil i Primària:

• Anna Jiménez
  • Fermín Esteban
  • Anna Estruch

Professorat d’Educació Secundària i Batxillerat:

• Anicet Cosialls
  • Imma Fornells
  • Ramon Camats
  • Lorenzo Ramírez

Professorat de Cicles Formatius i adults:

• David Saura
  • Daniel Castillo

Representants públics:

• Ingrid Teixidó
  • Richard Lyon

Per a més informació, cliqueu aquí.