L’equip EDO-UdL presentarà un workshop al V Congrés Internacional EDO

L’equip EDO-UdL, encapçalat per la Dra. Isabel Del Arco, participarà en un workshop en el V Congrés Internacional EDO. El workshop el presentaran la Dra. Isabel Del Arco, el Dr. Òscar Flores i la Dra. Patrícia Silva el dimecres 9 de maig sota el títol “Giremos la clase universitaria: herramientas de planificación y evaluación” de 17:30h a 19:30h.

El taller tractarà sobre els nous paradigmes formatius que han de portar als estudiants al centre del procés, amb models que incentivin la curiositat, la creativitat, les habilitats, el treball en equip i els coneixements adquirits fora de l’aula. Tota la informació necessària per aprendre ja està a la xarxa, però és necessari que els professors la posin a la disposició de l’alumne perquè l’analitzi, interpreti, interioritzi i fins i tot enriqueixi. En definitiva, es tractaria de veure el rol docent com una figura que dedica menys temps a explicar i més a assessorar, dinamitzar, recolzar, donar retroalimentació i orientar als estudiants.

El model flipped classroom o classe inversa pretén donar resposta a la necessitat de replantejar nous formats metodològics a desenvolupar en un procés formatiu. L’aprenentatge ha deixat de ser una activitat interna i individual per passar a ser una activitat col·lectiva en xarxa, fruit d’una realitat en què el coneixement és cada vegada més plural, global, digital i hipertextual. Els models pedagògics que transfereixen el coneixement teòric fos de l’aula i utilitza el temps de classe per facilitar l’adquisició i pràctica de coneixements dins de l’aula, cada vegada són més recurrents, fent que l’ensenyament sigui més atractiu i l’aprenentatge més revelador.

Per a més informació:
V Congrés Internacional EDO
Fitxa del workshop “Giremos la clase universitaria: herramientas de planificación y evaluación”