Un membre de l’equip EDO participa en una tertúlia a Lleida TV sobre l’inici del curs

El passat dijous 8 de setembre de 2022, coincidit amb el Dia Internacional de l’Alfabetització, el membre de l’equip EDO Òscar Flores va participar en una tertúlia a Lleida TV sobre l’inici de curs.

El debat, compartit amb altres membres de la comunitat educativa, va posar el focus en alguns temes com la temperatura a les aules en aquest inici de curs. També es va parlar de la novetat d’aquest curs relacionada amb les hores de lleure que s’ha començat a aplicar a les tardes dins les escoles públiques del territori, així com el paper que tenen els monitors de lleure.

Entre altres temes, es va parlar sobre el tipus de jornades escolar actual, els canvis i novetats que Ensenyament ha proposat per aquest any lectiu i les lleis educatives actuals. Òscar va destacar que “no és imaginable trobar espais de treball a quaranta graus, i això inclou les escoles” a més de posar èmfasi en la importància de l’organització escolar, destacant que en l’àmbit pedagògic no hi ha molta diferència en l’avançament de calendari de set dies, però sí que té pes en tots els aspectes organitzatius, especialment per al professorat.

També va destacar la tendència de les comunitats autònomes cap a les jornades contínues i la reducció de la quantitat d’hores lectives en favor de la qualitat lectiva. Com a reflexió final va expressar que “el sistema pot necessitar canvis, però cal fer-ho amb la pausa, convenciment i consens perquè tot funcioni bé“.

Podeu trobar el programa amb la tertúlia al complet en el següent enllaç:

Aleix Olondriz administrator